sobota, 12 stycznia 2013

Ciasteczka owsiane

Ukochany kiedyś zapragnął domowych ciasteczek owsianych... 
Wczoraj nadarzyła się okazja, żeby je popełnić... 
Jako, że do pieczenia nigdy mnie nie ciągnęło to jestem z nich bardzo dumna... Bo się udały...



Składniki:
- 0.5 szklanki mąki
- 100g masła
- 50g cukru
- 1/2 łyżeczki cynamonu
- 1 szklanka musli owsianego (domowego, a jakże! - mój pomysł na musli podam jutro)
- 1 jajko
- 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia

Wykonanie:
W misce wymieszać mąkę z proszkiem do pieczenia, musli i cynamonem. Masło rozpuścić w garnuszku i dodać do niego cukier. Podgrzewać, ciągle mieszając do momentu, aż cukier się rozpuści. Całość przelać do suchych składników, dodać jajko i dokładnie wymieszać.
Blachę wyłożyć papierem do pieczenia. Na nim układać placuszki z przygotowanej masy (dobrze, żeby zachować spore odstępy między ciasteczkami, bo trochę urosną podczas pieczenia)
Piekarnik rozgrzać do 160°C. Ciasteczka piec ok. 15-20 minut (ja piekłam 17 min.)

Gotowe. Smacznego.




5 komentarzy:

  1. Też niedawno robiłam. Domowe najlepsze :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak.. Wszystko co domowe jest wspaniałe... Pyszne i zdrowe...

      Usuń
  2. Ciasteczka - rewelacja:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Na ile ciasteczek jest to przepis? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To zależy jakiej wielkości chcesz, żeby były. Mi wyszło ok. 20 sztuk.

      Usuń