sobota, 19 października 2013

Kruche ciastka z dżemem winogronowym, czyli pomysł na resztki ciasta kruchego.

Nadszedł czas, abym pokazała swój pomysł na niewyrzucanie ciasta kruchego, które chciał nie chciał czasem zostaje z robienia tarty czy szarlotki na kruchym spodzie.
Tak właśnie dumałam co by zrobić z niewielką kulką ciasta tkwiącą w lodówce po zrobieniu szarlotki. 
Pomysł pojawił się już w trakcie pieczenia zwykłych kruchych ciastek w kształcie gwiazdek. Miałam powtórzyć pomysł, którym zaskoczyłam K. już parę tygodni wcześniej, czyli ciastka maczane w rozpuszczonej gorzkiej czekoladzie posypane tym, co mi w ręce wpadło... Jednak chęć zaskoczenia K. okazała się być większa i tak powstały ciastka przełożone lekko kwaskowym dżemem domowej roboty ( babci K.)

Składniki:
- resztka kruchego ciasta (przepis na kruche ciasto jest np. TU )
- mąka do podsypania ciasta
- 1 łyżka cukru pudru
- dżem winogronowy (lub inny kwaskowy)

Wykonanie:
Ciasto rozwałkować na grubość 0.5cm. Wyciąć z niego dowolny kształt (u mnie akurat gwiazdki, ale świetnie by wyglądały również zwykłe kółka stworzone przy pomocy szklanki). Ciastka ułożyć na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Piec 10-14 min. w temperaturze 200°C, aż ładnie się zrumienią.

Odstawić do ostygnięcia. Połowę ciastek posmarować z wierzchu dżemem, nakryć drugim ciastkiem. Całość posypać cukrem pudrem.

Mniam!

Gotowe. Smacznego.


2 komentarze:

  1. Urocze te gwiazdki :) Robiłam coś podobnego na zeszłe Święta, rozeszły się migiem :)

    OdpowiedzUsuń
  2. piękne gwiazdeczki - kocham to uczucie że świeta coraz bliżej :)wiem że nikt nie lubi zostawiania linków do siebie, ale dzieki temu możemy się wszystkie odnależć :)
    mam nadzieję że się nie gniewasz… :) u mnie jest wszystkiego po troszku - kuchnia moda kosmetyki zapachy :)
    to juz ostatnie dni konkursu zapraszam :)
    mybeautyjoy.blogspot.co.uk

    OdpowiedzUsuń