sobota, 1 czerwca 2013

Curry z krewetek

Dawno nic nie pisałam, ponieważ dopadł mnie wir codziennych obowiązków.
Jednak nie znaczy to, że nic nie gotuję, bo człowiek jeść musi.
Prezentuję pomysł na pyszne krewetki, do których dłuuugo się przekonywaliśmy.
Teraz uważamy, że są pyszne. Tym przepisem mam zamiar przekonać moją mamę do krewetek, które zwykła nazywać "robale". Zobaczymy czy zmieni zdanie...

Składniki: (dla 2 osób)
- 30 dkg krewetek świeżych
- 1 puszka (400ml) pomidorów krojonych
- 1 mała puszka (200ml) mleka kokosowego
- 2 łyżeczki słodkiej papryki mielonej
- 1 łyżeczka pasty curry
- 1 średnia cebula
- 1/2 łyżeczki imbiru (u mnie w proszku)
- 1 łyżeczka cukru
- 2 torebki brązowego ryżu
- 2 łyżki oleju rzepakowego do smażenia

Wykonanie:
Krewetki obrać i oczyścić. Odstawić do lodówki.
W małym garnku połączyć pomidory z mlekiem kokosowym, imbirem, papryką oraz cukrem. Gotować około 15 min., tak aby sos został zredukowany do połowy.
Ugotować ryż zgodnie z przepisem na opakowaniu.
W międzyczasie cebulę pokroić w drobną kostkę.
Na patelni rozgrzać olej. Dodać pastę curry, cebulę oraz krewetki. Smażyć 2-3 minuty. Dodać przygotowany sos. Dobrze wymieszać.

Przełożyć do miski. Udekorować świeżym szczypiorkiem.

Gotowe. Smacznego.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz