niedziela, 8 września 2013

Tarta z borówką amerykańską

Ostatnimi czasy do gustu przypadły mi tarty, co bezsprzecznie widać na blogu, gdyż jest to już 3 z rzędu przepis na tartę właśnie. Wiem, ktoś może mi zarzucić, że robię się monotematyczna, jednak czego się nie robi, aby zachwycić Ukochanego...
Dzisiaj mój wczorajszy wypiek - tarta z borówką amerykańską oraz serkiem homogenizowanym. 
Wyszła świetnie i tym razem mogę spokojnie powiedzieć, że jestem z siebie dumna. Wprost jest przepyszna. Nie za słodka i to jest dla mnie najważniejsze, bo osobiście nie przepadam za wypiekami w stylu "tona cukru, łyżka mąki"
I jeszcze w roli wtrącenia wczoraj powstał dodatkowo domowy majonez, którym się pochwalę później, a z pozostałego cista kruchego dziś mam zamiar popełnić kruche ciasteczka, tylko muszę zakupić sobie foremki do wycinania kształtów, co zamierzam uczynić jeszcze przed południem.

Składniki: (forma 28 cm)
- 400g mąki
- 200g masła
- 1 jajko
- 3 łyżeczki cukru pudru
- 1 łyżka śmietany

Wypełnienie:
- 1 opakowanie borówki amerykańskiej
- 350g serka homogenizowanego
- 2 łyżki cukru pudru
- 1 czubata łyżeczka żelatyny

Wykonanie:
Mąkę przesiać na stolnicę, wkroić masło i całość posiekać. Dodać cukier puder, jajko oraz śmietanę. Szybko zagnieść ciasto. Włożyć do reklamówki, szczelnie zawinąć i odłożyć do lodówki na 30 min.
Formę na tartę wysmarować masłem. Piekarnik nagrzać do 200°C.
Ciasto wyjąć z lodówki, rozwałkować, tak aby po przełożeniu do formy trochę wystawało poza jej brzegi. Ciasto odcisnąć do formy, a jego nadmiar obciąć. Piec 15 min. Upieczone pozostawić do ostygnięcia.

W tym czasie przełożyć serek homogenizowany do miski, dodać cukier puder i wymieszać. W kieliszku rozpuścić żelatynę z niewielką ilością gorącej wody. Dodać do serka i wymieszać.
Całość wylać na ostudzone i wyjęte z formy ciasto. Na wierzchu ułożyć borówki. Wierzch przybrać np. listkami bazylii.

Odstawić do lodówki na min. 3h.

Gotowe. Smacznego.


2 komentarze: