wtorek, 13 sierpnia 2013

Tarta z białymi śliwkami.

Pisałam swojego czasu, że nie umiem i nie lubię piec słodkości. To jest jeden z tych wyjątków, które robię dla K. Od dłuższego czasu prosił o coś na słodko, a że wczoraj pogoda była akurat na włączenie piekarnika, co nie groziło ugotowaniem się we własnym mieszkaniu powstało takie coś.
Przyznam, że było to dla mnie nie lada wyzwanie...

Dziś podzielę się z Wami pomysłem na słodką tartę na kruchym, kakaowym spodzie z budyniem waniliowym ("odziedziczonym" po U. i A.) "dżemem" z winogron oraz dekoracją z białych śliwek.

Składniki: (forma 28cm)

Spód:
- 250g mąki
- 125g zimnego masła
- 50g kakao
- 130g cukru
- 2 żółtka

Nadzienie:
- 1 budyń waniliowy
- 8 białych śliwek
- 150g drobnych, ciemnych winogron (u mnie z domowego kompotu ze słoika)
- 2 łyżeczki żelatyny

Wykonanie:
1. Spód:
Na stolnicę wysypać suche składniki, wymieszać i wkroić masło. Całość dokładnie posiekać dużym nożem. Następnie dodać żółtka i szybko zagnieść cisto.  Przełożyć do foliowej reklamówki lub owinąć folią spożywczą i odłożyć do lodówki na 30 min. W między czasie nastawić piekarnik na 180 °C oraz wysmarować formę do pieczenia tłuszczem. Po 30 minutach wyjąć ciasto i wylepić nim formę. Odstawić na 15 min do zamrażarki. Następnie piec spód ok. 20-25 min. Wyjąć z piekarnika i ostudzić.

2. Nadzienie:
Winogrona zmiksować blenderem i przetrzeć przez sito, aby pozbyć się pestek. Całość zagotować i dodać żelatynę. Odstawić do ostygnięcia.
Budyń wykonać z zgodnie z instrukcją podaną na opakowaniu. Odstawić do ostygnięcia.
Śliwki umyć, przepołowić, wyjąć pestkę i pokroić na średniej grubość plasterki.

3. Wykończenie:
Na wystudzony spód wylać budyń, a następnie "dżem" winogronowy. Wierzch udekorować plasterkami śliwek. Wstawić do lodówki na min. 2h, aby całość dobrze stężała.

Uwaga! Nie zużyłam całego "dżemu" - na budyniu zrobiłam esy-floresy, pozostałą część przelałam do miseczki i mam na przekąskę lub do naleśników.

Gotowe. Smacznego.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz